Seamos realistas, pidamos lo imposible.


viernes, 15 de octubre de 2010

Irakasleen gaineko pertzepzio soziala


-Irakasleak funtzio ezberdinak izango ditu. Umearen ardura nagusiena gurasoengan dago baina irakasleak ere funtzio garrantzitsua dauka. Irakasleak umea  eta bere ezgaitasunak ezagutu behar ditu. Irakaslearen funtzio garrantzitsuenetariko bat edukiak umeei jakinaraztea da baina, beti ere umearen nortasuna eta gaitasunak kontuan izanda. Umeak ordu asko pasatzen ditu eskolan eta hor ikasten duena erreferentzia bat izango da berarentzat.

-Irakasleekiko ez ditu ezberdintasun handirik ikusten, irakasle onak beti izango dira onak eta txarrak berdin-berdin.Irakaslea izatea bokazioa suposatzen du, hau da, zeure lana gustuko ez baduzu, ez duzu ondo egingo; beraz irakasle  txarra izango zara. Sistemari erreferentzia eginez, hauek aldatzen joaten dira eta berarekin batera hezkuntza; horrela, edukiak, etb aldatzen joango dira.

-Alde batetik gizarteak asko baloratzen du irakaslearen lana, gurasoek euren konfidantza irakaslearengan jartzen dutelako. Bestetik, ez daude hain baloratuak, hau da, ez dituzte hartzen goi mailako pertsonak bezala. Badirudi unibertsitate, DBH edo batxilergoko irakasleak maila altuagoetan daudela.


- Irakasle baten funtziorik garrantzitsuena irakastea da. Ala ere umeengan jakintza piztu  eta irakas materiekiko interesa bereganatu behar dute.

- Hezkuntza euskera arloan aldatu da, lehen ez zegoelako euskera ikasteko hainbeste aukerarik eta orain edozein lekutan ikasi daitekeelako ( D eredu) . Historian atzera eginez, Francoren diktaduran euskera debekatuta zegoenez, ezin zen ikasi. Horrela hizkuntza erabiltzen zuten ( elizak hezkuntzan esku hartzea ) populazioa kontrolatu eta eurek nahi zuten moduan sortzeko.
- Gizarteak ez du baloratzen irakasleen lana; hauek dira gure umeen etorkizuna eta bizitza profesionala gidatuko duten pertsonak, akademikoki hezitzen dituztelako. Horrela asko galdu izan da gizartean irakasle baten erreferentziarekiko errespetua.


-Irakasle baten funtzioa, kontrolatzen duen materia umeei transmititzea da. Ala ere oso garrantzitsua da ematen duten heziketa, batez ere ume txikietan.

- Hezkuntza ez da asko aldatu.

-Gizarteak oso ondo baloratzen du irakasle baten lana soldata on batekin eta opor askorekin saritzen zaielako.


 -Irakasle batek umeak hezi  behar ditu eta heziketa hau integrala izan behar da, hau da, irakasleak ez ditu bakarrik edukiak eta kultura irakatsi behar, baizik eta gizartean ondo moldatzeko eta integratzeko ere, prestatu behar dituzte. Horrez gain baloreak landu behar dira, errespetua, laguntza, kritikak egin…etb

- Lehen, edukiak buruan sartu behar zenituen baina ez zeuden erreminta pedagogikorik orain bezala. Oso inportantea da dena lotzea: edukiak ondo barneratzea eta baloreak transmititzeko pedagogia. 

- Gizarteak ez du baloratzen irakasle baten lana. Irakasle baten lana oso garrantzitsua da eta oso ondo egin behar da euren eskuetan geure etorkizuna bait dute. Horregatik gizarteak gehiago baloratu behar du.

 

-Irakasleak haurrak hezitzeko bokazioa izan behar dute.

-Lehen, neska eta mutilak banaturik zeuden klaseetan. Hamaika urte bete arte joan zen eskolara, nahiz eta legez, 14 urte izan arte joan zezakeen. Berarentzat lehen materia gutxiago ikasten zuten baina gaurko umeek baino askoz hobe memorizatzen zituzten gauzak. Bere garaian ez zituzten ez etxekolanik ezta kontrolik ere. Horregatik irakasleak ez zekien ezer bere ikaslearen ikasketa prozesuari buruz.

-Irakaslearen lana baloratuta dago. Orain umeei gertatutako edozein gauzagatik errua irakasleei leporatzen da, gurasoek irakaslearen contra jarriz. Baina garai hartan gurasoak ez ziren bere seme-alaben ikasketa prozesuaz enteratzen.


 - Irakasle batek hezi behar du.

 - Lehen irakaslea klasera iritsi, klasea eman eta joan egiten zen. Orain aldiz, irakaslearen eta ikaslearen arteko erlazioa estuagoa izatea bilatzen da. Antzinan adibidez, ez ziren lanak taldeka ia-ia egiten eta orain arruntagoa da lanak taldeka egitea. Lehen irakasleak autoritate osoa zeukan eta orain ez da horrela.

-  Gizarteak irakasleak baloratzen ditu; antzina medikua, apaiza, abokatua, irakaslea etb…zeuden eta Hauek ziren intelektualtzat hartzen zituztenak.

                              
-Ikasleak abilidadeak eta jakintzak hartzen joan daitezen lagundu behar dituen pertsona da irakaslea. Umeak euren bizitzaren arlo guztietan hezitzea Portu behar du irakasle batek. Batzutan irakasleak edukiak transmititu behar ditu baina bere funtziorik garrantzitsuena umeak euren ikaskuntza lantzen ikastea  da.
                      
-Orain aurrerakuntza hobeak daude,  eskolak bitarteko hobeak dituzte, gela bakoitzean dagoen ikasle kopurua txikiagoa da eta  neskak eta mutilak daude klase berean. Ikasleei errespetu gehiago ematen zaie, lehen klase bakoitzean ikasle kopurua oso handia zen, irakaslea iritis, klasea eman eta joan egiten zen orduan, ikasten zuena ondo jarraitzen zuen baina ikasten ez zuenari ez zioten laguntza ematen eta azkenean ikasketak usten zituen. Baina irakasteko modua ez da hainbeste aldatu: memoriaz ikasten jarraitzen dugu, pilo bat kopiatzen jarraitzen dugu eta umeek ikasten dituzten gauzen kopuru handia ezertarako balio ez dutela uste dute.
                    
-Ez dakigu nor den “gizarte” izeneko emakume hori, geure buruan egiten dugu ideia da. Gizartean irakaslea baloratzen da, gauza da lehen autoritate pertsonai baten moduan zegoela ( batez ere herrietan ) baina oso gaizki ordaintzen zieten. Gaur egun soldatak habeak dira eta horrez gain, irakasleok umeari gertatzen zaionaren, bere arzoen eta bere portaeraren arduraren gainean gaude ( eskolan ematen diren zenbait arazo…)




1 comentario:

  1. Bitarteko grafikoa faltan duzue !!!! baina egindako lanagatik guztiz ontzat emango dut. Hurrengoan hau ere jarri mesedez !!!! Aurrera

    ResponderEliminar