Seamos realistas, pidamos lo imposible.


viernes, 15 de octubre de 2010

Zein da irakaslearen funtzioa homeschoolingean?

                    HOMESCHOOLING

           Herrialde garatuetan, nahiz eta derrigorrezko irakaskuntza etxean egon, familiarekin irakasteko hezkuntza sortu da. Familiek umeak etxean ikastea nahi duten hezkuntza sistema da. Etxean ikasteak baldintza batzuk dakartza eta horiek ez badituzu, hobe da eskolara joatea. Umeak hezitzeko beste era bat da ( es da txarragoa, ez hobeagoa). Ala ere, zenbait herrialdetan legeak ez du batere laguntzen eta zenbait estopo jartzen ditu. Etxean irakastea legezkoa da Ipar Euskal Herrian.
                        
            Oso gutxi dira etxean ikasten gelditzen diren umeak. Euskal Herrian ez daude honi buruzko elkarterik baina Espainian eta Frantzian adibidez, bai. Oso zaila da honi aurre egitea gizarteak ez baitu aukera hau besoak zabalik hartzen, horregatik familia batzuk ez dute elkarteetara jotzen nahiz eta beste batzuk kontrakoa egin. Hezitzeko sistema hau aukeratzen  dutenek, gaur egungo gizartean  aldaketa ugari gertatzen ari direla uste dute eta ondorioz, baloreak transmititzeko joera erabat galdu egin dela. Bide hau hautatzen duten guztiek ez dituzte arrazoi berberak.


            Etxean irakasteko dituzten erak mota askotarikoak dira. Familia batzuk ikastetxeenk jarraitzen duten programa erabiltzen dute. Beste familia batzuk ez dute inongo programarik jarraitzen eta beren erara egiten dute ( humearen gustuak karraituz, etb…). Gurasoek ez dute formazio berezirik behar, umeekin egoteko gogo izugarriak soilik. Etxean ikasteak ez du esan nahi etxean denbora guztian Egon behar denik, umeak etxetik kanpo gauza asko ikasi ditzakete. Sistema hau aurrera eramateko gurasoek ere, gauza berriak ikasteko gogoak izan behar dituzte. Gurasoak ez dira irakasleak, baizik eta umeak ikastea eta beste pertsonekin harremanetan jartzea nahi duten pertsonak.

            Eskolara joaten diren haurrak, haur askorekin daude glasean, baina horrek ez du esan nahi etxean ikasten duten umeak beste pertsonekin harremanak mantentzeko zaitasunak dutenik. Hauek nahiz eta adin bereko haurrekin ez egon, beste umeekin egoten dira; eurekin jolastu eta ikasten dute;eta etxez kanpoko ekintzak ere egiten dituzte.Umeak etxean ikasten gelditzen bada,Udalari eta Akademia ikuskariari esan behar zaiourtero ( Iparraldean,hegoaldean ez ), hori egin ezan isunak jartzen dira.

            Umea eskolatik atera nahi bada Hegoaldean ez dago inongo prozedurarik, normalean idatzi batekin ( ikastetxeari zuzendutako idatzia) nahikoa da. Garrantzitsua da alderdi legala nola dabilen ezagutzea adminiztraziotik norbait etrtzen bazaizu egoera kontrolpean izateko.                                                                                                                                                                                              
            Iparraldean herriko gizarte ongizateko arduradunen eskuetan gelditzen da gaia, hortik aurrera legeak ezartzen dituen kontrolak bete beharko dira. Baina umea eskolatu nahi bada ( 15 urterekin eskolatzen dira normalean ). Eskola baten egon barik derrigorrezko titulua eskuratzeko azterketak nork bere aldetik egin behar ditu. Hezkuntzako azterketa librea, helduentzako deialdian. Horrela titulu hau lortuta Batxilergoa edo lanbide heziketa egin daitezke ( hegoaldean). Unibertsitatean sartzeko bi aukera daude: 25 urtetik aurrera egiten den helduentzako proba edo selektibitatea.

1 comentario:

  1. Fokua ez duzue ondo jartzen eta irakasleen eginbeharrak.... zeharka aipatzen dituzue. Homescholling fenomenoa azaltzen duzue baina gehiegi zehaztu gabe irakasleek eginbeharrekoak. Ezin dut guztiz ontzat eman.

    ResponderEliminar